NOVI C5 AIRCROSS PONUJA BREZSKRBNO VOŽNJO Z VEČ PROSTORA, UDOBJA IN TEHNOLOGIJ, ZDAJ NA VOLJO TUDI V ELEKTRIČNI RAZLIČICI

NOVI C5 AIRCROSS PONUJA BREZSKRBNO VOŽNJO Z VEČ PROSTORA, UDOBJA IN TEHNOLOGIJ, ZDAJ NA VOLJO TUDI V ELEKTRIČNI RAZLIČICI

NOVI C5 AIRCROSS PONUJA BREZSKRBNO VOŽNJO Z VEČ PROSTORA, UDOBJA IN TEHNOLOGIJ, ZDAJ NA VOLJO TUDI V ELEKTRIČNI RAZLIČICI

 

 

 

  • Citroën je predstavil drugo generacijo modela C5 Aircross, ki je pridobil novo konstrukcijsko platformo Stellantis STLA Medium, s katero mu bo uspelo napredovati na vseh področjih ter med vožnjo omogočati več svobode in brezskrbnosti.

 

  • Novi C5 Aircross izstopa z mogočnim in odločnim dizajnom, ki na cesti zagotavlja stabilno lego in postavno držo, aerodinamično obliko, ki spodbuja učinkovitost in notranjim prostorom, ki je temelj dobrega počutja.

 

  • Že tako ali tako je cenjen zaradi bivalnega udobja, zdaj pa je še okrepil občutek potovanja z SUV-jem udobnega razreda po zaslugi rekordno veliko prostora na zadnjih sedežih, izjemno prostornega prtljažnika ne glede na tip motorja, potniške kabine »C-Zen Lounge«, ki je zasnovana kot pravi kokon in v središče pozornosti umešča tehnologijo s spektakularno velikim in ergonomsko oblikovanim kaskadnim zaslonom na dotik ali razširjenim prikazovalnikom v višini oči.

 

  • Priljubljeni novi C5 Aircross se prilagaja potrebam kupcev, saj jim ponuja možnost izbire med različnimi elektrificiranimi pogonskimi sklopi: hibridnim, priključnim hibridnim ali električnim.

 

  • Novi C5 Aircross ponuja brezskrbno vožnjo z izjemnim električnim dosegom, tako pri priključni hibridni izvedenki (več kot 100 km v mestu) kot pri električni različici (do 680 km v kombiniranem ciklu WLTP), ter s sistemi za pomoč pri vožnji, ki olajšajo vožnjo in zagotavljajo več varnosti.

 

  • Prodaja novega modela C5 Aircross bo na glavnih evropskih trgih stekla v drugi polovici leta 2025.

 

 

Ljubljana, 29. april 2025 – S predstavitvijo novega vozila C5 Aircross je Citroën v manj kot dveh letih v celoti zaključil s prenovo svoje ponudbe. Najnovejši paradni konj znamke se ponaša z najboljšim strokovnim znanjem v paleti modelov, ki vsak na svojem področju izraža iste vrednote. Vsi namreč veljajo za cenovno dostopna in vsestranska vozila, ki ponujajo možnost izbire energije za pogonski sklop, hkrati pa izkazujejo mogočno identiteto, ponujajo prepoznavno udobje in omogočajo nadvse enostavno uporabo.

 

Z novim C5 Aircross bo Citroën na trg vozil C-SUV, ki v Evropi velja za segment ključnega pomena, vpeljal novo dimenzijo. Ta spektakularni novi model izpolnjuje vse obljube koncepta C5 Aircross, ki je bil javnosti razkrit jeseni 2024 na avtomobilskem salonu v Parizu. Druga generacija modela C5 Aircross je v vseh pogledih storila korak naprej ter predstavlja inteligenten in celovit odgovor na pričakovanja kupcev njegovega segmenta.

 

Njegov dizajn je mogočen in atletsko izklesan, hkrati pa usločen in prežet s številnimi domiselnimi rešitvami za večjo aerodinamičnost. Njegovo udobje postavlja nova merila med modeli C-SUV, saj imajo potniki občutek, da potujejo v »udobnem« razredu. K temu pripomoreta potniška kabina, ki ponuja ogromno prostora v drugi vrsti in velikodušna prostornina prtljažnika, ki je pri vseh vrstah pogona povsem enaka. Zaradi vzmetenja s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, naprednimi sedeži Advanced Comfort in zasnove armaturne plošče, ki v ospredje postavlja veliki kaskadni zaslon za enostavno uporabo, se potnikom zdi, da potujejo v tehnološko naprednem kokonu.

 

Novi C5 Aircross ponuja še bolj brezskrbno vožnjo, saj je opremljen s sistemi za pomoč pri vožnji, ki poenostavijo življenje, kot so žarometi Citroën Matrix LED ali paket Drive Assist 2.0 in ponuja možnost izbire med različnimi elektrificiranimi pogonskimi sklopi, ki so prilagojeni raznim potrebam. S tem postavlja nova merila glede svobode gibanja: več kot 100 km dosega v električnem načinu pri priključni hibridni izvedenki za vsakodnevne vožnje po mestu, do 680 km dosega (kombinirani cikel WLTP*) pri električni izvedenki in več kot 950 km pri hibridni različici (kombinirani cikel WLTP*).

 

Večino novosti novega vozila C5 Aircross je omogočila konstrukcijska platforma Stellantis STLA Medium, ki bo z njim premierno na voljo pri Citroënu. Omenjena konstrukcijska platforma omogoča veliko prilagodljivost tako glede dimenzij, v tem primeru z daljšo medosno razdaljo za bolj prostorno notranjost, kot glede pogonskih sklopov, zaradi česar je idealna za hibridna in 100-odsotno električna vozila. Njena inteligentna zasnova omogoča vgradnjo različnih baterij brez zasedanja prostora v potniški kabini in omogoča montažo velikih koles s premerom 740 mm v kombinaciji s platišči do velikosti 20 palcev. Konstrukcijska platforma STLA Medium nenazadnje strankam ponuja možnost vgradnje številnih sistemov za pomoč pri vožnji in vmesniških enot za povezovanje, informacije in razvedrilo najnovejše generacije, zaradi česar je vožnja še bolj prijetna in brez stresa.

 

Novi C5 Aircross, ki ga razvijajo v Franciji in sestavljajo v Citroënovi tovarni v Rennesu, bo na glavnih evropskih trgih naprodaj v drugi polovici leta 2025.

 

 

 

  1. ZMOGLJIV IN PROSTOREN SUV, ZASNOVAN ZA AERODINAMIKO

 

Novi C5 Aircross se ponaša z odločnim slogom in mogočno držo na cesti, ki se pridružujeta optimizirani aerodinamiki in prostorni notranjosti. Model je nadaljevanje in nadgradnja Citroënove oblikovalske prenove. Na trgu vozil SUV, kjer arhitekturne omejitve in modne smernice spodbujajo modele s pretiranimi, masivnimi in neučinkovitimi oblikovnimi potezami, je Citroën spreobrnil situacijo na glavo in združil mogočnost atletsko izklesanega sloga in aerodinamičnost napetih, tekočih linij.

 

 

Dizajn: izraz moči in aerodinamičnih raziskav

 

Citroënovi oblikovalci so pri zasnovi vsakega dela, elementa in komponente novega vozila C5 Aircross stremeli za tem, da bo hkrati omogočal izboljšati dizajn in učinkovitost.

 

Novi C5 Aircross se je odpovedal dosedanjim zaobljenim linijam, saj je pridobil bolj vitke in ostre linije, značilne za najnovejši jezik oblikovanja znamke Citroën. Karoserija sloni na širokih kolotekih in izrazitih bokih, po zaslugi katerih ima na cesti samozavestno držo. Predstavlja se kot zgoščen sklop z velikimi prostorninami, ki poudarjajo preprostost celotne silhuete.

 

Sprednji del izraža moč in fluidnost. Na sredini je ponosno izpisan novi logotip znamke Citroën. Novi Citroënov tritočkovni svetlobni podpis je razdeljen na izjemno tanke horizontalne segmente, ki poudarjajo eleganco sprednjega dela in izpostavijo širino vozila. Žarometa Citroën Matrix LED povezuje elegantna in skoraj neopazna okrasna letev svetleče črne barve. Med prepoznavne elemente dizajna in skrbno dodelane podrobnosti prištevamo v odbijač vtisnjene proge, ki poživijo ravno površino in spominjajo na motiv okrasne maske z vzorcem dvojnih puščic. Na splošno daje vozilo vtis statusnega simbola, saj združuje sodobnost, tehnologijo in karakterne poteze. Pri električni izvedenki je sprednji del popolnoma zaprt za zagotovitev optimalne aerodinamične učinkovitosti.

 

Oblika karoserije je videti izklesana v prid učinkovitosti. Bočne površine novega C5 Aircross so nadvse izčiščenje po zaslugi robne linije, ki se v eni potezi razteza od prednjega do zadnjega dela, se pravi od okrasne maske do prtljažnih vrat. Celoti dodaja napetost in energijo brez nepotrebnih okrasov. Padajoči skrajni del pokrova motornega prostora deluje dinamično in zmanjša aerodinamični upor. Linija strehe se začne za drugo vrsto sedežev rahlo spuščati, kar optimizira aerodinamiko in hkrati ohranja prostornost potniške kabine ter jasno poudarja družinski značaj novega vozila C5 Aircross. Zahvaljujoč konstrukcijski platformi STLA Medium je C5 Aircross zadržal 1,66 metra višine, zaradi česar ima manjši aerodinamični upor in enako višino podvozja kot doslej (200 mm), hkrati pa lahko ponuja bolj prostorno notranjost. Streha se zaključi s padajočo linijo, da zagotavlja večjo aerodinamično učinkovitost. Na različnih predelih vozila pa so vgrajeni usmerniki in odprtine za zrak, ki dodatno izboljšajo aerodinamične lastnosti vozila.

 

Spektakularen in vitek zadnji del. Zadnji del vozila C5 Aircross je po zgledu prednjega dela pridobil prefinjeno vodoravno okrasno letev v svetleče črni barvi. Slednja izpostavi navpično umeščena prtljažna vrata, zasnovana za večjo prostornino v prtljažniku. Okrasna letev poleg tega vizualno poudari širino vozila, medtem ko je zadnji del na vrhu rahlo ukrivljen, da zagotavlja optimalno aerodinamičnost in razkriva atletsko izklesane boke. V predelu zadnje vogalne stene opazimo aerodinamične dekorativne dodatke. Njihov dizajn je nastal po navdihu sveta tehnologije in elektronskih naprav. Ti dvobarvni žlebičasti elementi na zadnji vogalni steni pomagajo usmerjati zračni tok.

 

Znamka izpolnjuje svojo obljubo: zadnje luči Citroën Light Wings, ki so bile javnosti razkrite na konceptnem vozilu C5 Aircross Concept, so zdaj prisotne na vozilu C5 Aircross. Tritočkovni svetlobni podpis, značilen za najnovejše modele znamke, je pri vozilu C5 Aircross še posebej spektakularen, saj sta oba zunanja svetlobna sklopa ločena od celote in zdi se, da lebdita kot krilci na boku vozila. Namen te inovacije je popestriti estetski videz z edinstvenim svetlobnim podpisom na trgu, ki s svojo umestitvijo razširi položaj vozila, in hkrati tudi izboljšati aerodinamičnost. Na lučeh opazimo votli del in dva usmernika zraka, ki segata navzven in usmerjata zračni tok na tem delu karoserije.

 

Vsa naša prizadevanja, ki smo jih posvetili aerodinamičnosti, so prinesla oprijemljive rezultate in omejila vpliv oblike karoserije. Koeficient površine upora SCx z vrednostjo 0,75 je očitno boljši kot pri prejšnji generaciji (v primerjavi z 0,84 pri prejšnjem C5 Aircross). To izboljšavo močno občutijo stranke, saj lahko med vožnjo po avtocesti izkoristijo kar 30 kilometrov večji električni doseg kot pri prejšnji generaciji.

 

 

Razkošna razmerja in grafični podpis

 

Po zaslugi široke palete možnosti konstrukcijske platforme Stellantis STLA-Medium je Citroën novemu vozilu C5 Aircross zagotovil popolno ravnovesje, pri čemer je zanj izbral izjemno velike mere: 4.652 mm dolžine (+150 mm) in 1.902 mm širine. Medosno razdaljo je podaljšal na 2.784 mm oziroma za 60 mm več kot pri prejšnji generaciji C5 Aircross, od tega je skoraj ves prostor na voljo za noge potnikov na zadnjih sedežih, tako da imajo zagotovljeno izjemno prostornost, enakovredno tisi, ki jo na primer ponuja model C5 X, ki na tem področju postavlja merila.

 

Z vidika slogovnega oblikovanja je ta konstrukcijska platforma omogočila uporabo 740 mm pnevmatik (+20 mm) v kombinaciji z največ 20-palčnimi platišči, kar je prvič na voljo pri Citroënu. S takšnimi kolesi je slog bočnih površin vozila videti zelo mogočen. Spektakularna platišča novega vozila C5 Aircross imajo modularno zasnovo, kot je to pogosto značilno za Citroën. Platišča so zasnovana tako, da omogočajo večjo aerodinamično učinkovitost, odprtine pa pripomorejo k bolj učinkovitem hlajenju zavor.

 

Novi C5 Aircross je opremljen z barvnimi priponkami Color Clips, ki so simbol oblikovanja Citroënovih modelov zadnje generacije. Ti dodatki za personalizacijo podobe so zamenljivi in vozilo krasijo z grafičnim podpisom. Vitki navpični elementi v zlati ali svetleči črni barvi so nameščeni na sprednjih vratih in okrasni maski vozila. Celoto navdajo s pridihom elegance, saj se po eni strani prefinjeno prepletajo z vodoravnimi linijami okrasne maske, po drugi pa z odbijači in zgornjim delom blatniških košev.

 

  1. ULTIMATIVNO DOŽIVETJE UDOBJA: SALON SUV

 

Citroën je z novim C5 Aircross v svojo ponudbo vključil elektrificirani družinski SUV segmenta C, ki slovi po največjem udobju na trgu. Potniški prostor vozila C5 Aircross je zasnovan po načelih Citroënove arhitekture C-Zen Lounge, katere cilj je ponuditi prostor za dobro počutje v vzdušju salona tako potnikom kot tudi vozniku, ki svojo nalogo opravlja na povsem enostaven način.

 

 

Notranjost v slogu zenovskega salona Advanced Comfort®

 

»Sofa Design« in razširjena ambientalna osvetlitev.

 

V novem Citroënu C5 Aircross lahko potniki sedijo kot v pravem salonu s pohištvenimi elementi in tkaninami, ki spominjajo na notranjo ureditev in zagotavljajo enako prijeten občutek.

 

Citroën je z izrazom »Sofa Design« poimenoval dolgo in prostorno vodoravno armaturno ploščo, ki je oblikovana kot kos pohištva v dnevni sobi. Spodnji del armaturne plošče prekriva visokokakovostna penasta tkanina, ki se razteza do vratnih plošč in sedežev, s čimer ustvarja homogeno in prijetno vzdušje kot v pravem zapredku ličinke! Na voljo je v svetlih in temnih barvnih odtenkih.

Gostoljubno vzdušje v potniški kabini pričara razširjena ambientalna osvetlitev, ki omogoča izbiro med osmimi različnimi barvami, kar premierno na voljo pri Citroënu. Osvetlitev elegantno poudari horizontalnost armaturne plošče, zasledimo pa jo tudi na njenih skrajnih delih, kjer so umeščeni visokotonski zvočniki, na vratih in spodnjem delu sredinske konzole. Še en prepoznaven element, ki se navezuje na zunanjost vozila, so barvite podrobnosti na armaturni plošči in sedežih, ki po svojem dizajnu spominjajo na zunanje priponke Color Clips.

 

 

Najboljše lastnosti sedežev Citroën Advanced Comfort®

 

Novi sedeži Citroën Advanced Comfort® so ključni element dobrega počutja v vozilu C5 Aircross. Že njihov dizajn s prešitim vzorcem vas vabi, da se udobno namestite! Sedeži Citroën Advanced Comfort® so plod raziskav in izkušenj, ki jih je znamka Citroën nabrala pri drugih svojih modelih ter omogočajo neprimerljivo raven udobja in so z novim C5 Aircross dosegli neprimerljivo raven udobja.

 

Sedalo in spodnji del naslonjala sta še posebej prijetna, saj so vanju vdelani elementi iz zelo goste teksturirane pene. Zgornji del naslonjala obdaja ramenski obroč potnikov kot nekakšen šal, nato pa se spusti vzdolž hrbta in se prelevi v bočne opore, ki so električno nastavljive, kar je na voljo povsem prvič. Po zaslugi pnevmatskega sistema jih je mogoče popolnoma prilagoditi obliki telesa vsakega posameznika, da zagotavljajo optimalno oporo in udobje. Za vrhunski izraz udobja poskrbita tudi prednja sedeža, ki ju je mogoče električno nastaviti v 10 položajev, pridobila pa sta tudi funkcijo ogrevanja, prezračevanja in masaže s petimi različnimi programi.

 

Tudi potniki na zadnjih sedežih imajo na voljo vse lastnosti sedežev tehnologije Citroën Advanced Comfort®, vključno s sedežno klopjo in naslonjali, ki so opremljena z visokokakovostno peno. Naslonjala je mogoče nagniti pod kotom od 21° do 33° za idealno držo telesa, zlasti na dolgih vožnjah. Pri bogatejših nivojih opreme so zadnji sedeži ogrevani.

 

 

Bolj učinkovito blaženje z vzmetenjem Citroën Advanced Comfort®

 

Za izjemno udobje novega vozila C5 Aircross je ključno tudi vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki (Progressive Hydraulic Cushions®), ki absorbirajo nepravilnosti na cesti in zagotavljajo občutek leteče preproge. Zagotavljajo optimalen stik med kolesi in površino cestišča ter opredeljujejo popolno stopnjo udobja za potnike, hkrati pa nudijo vozno udobje. Vsak amortizer ima dva progresivna omejevalnika, enega za kompresijo in drugega za raztezanje. Tovrstna zgradba vzmetenja zagotavlja večjo prožnost in udobje na majhnih neravninah, ne da bi se pri tem zmanjšalo blaženje, ki je potrebno za ohranjanje karoserije na mestu med vožnjo po neravnih cestah. V slednjem primeru sistem postopoma upočasni gibanje na koncu hoda. V nasprotju z mehanskim omejevalnikom klasičnega amortizerja, ki energijo absorbira in zmanjšuje udobje, tako da jo delno povrne v obliki udarca, pa progresivni hidravlični omejevalnik energijo absorbira in razprši.

 

Voznikovo mesto: razločne in idealno razporejene informacije 

 

Prednostna naloga pri zasnovi novega vozila C5 Aircross je bila optimizacija ergonomske oblike voznikovega mesta z idealno vgradnjo najnovejših tehnologij. Cilj pri tem je bil povsem preprost. Z digitalnimi zasloni, ki predvajajo jasno sliko in imajo privlačno grafiko, zagotoviti vozniku vse, kar potrebuje, na vidnem mestu in dosegu roke, da bo lahko med vožnjo povsem brez skrbi in s čim manj psihičnimi obremenitvami.

 

 

Kaskadni zaslon na dotik spektakularnega videza

 

Novi Citroën C5 Aircross je opremljen z največjim osrednjim zaslonom na dotik visoke ločljivosti, ki ga je Stellantis kdajkoli umestil v svojo ponudbo. S svojo spektakularno lahkotno in navpično oblikovno zasnovo resnično lebdi pred armaturno ploščo, nato pa se z enim samim gibom spusti navzdol in se brezhibno poveže s sredinsko konzolo.

 

Novi kaskadni zaslon na dotik visoke ločljivosti Citroëna C5 Aircross vsebuje nekatere elemente, ki si jih lahko posameznik popolnoma prilagodi po meri, prek drugih pa lahko hitro in enostavno dostopa do bistvenih funkcij. Na osrednjem zaslonu so od zgoraj navzdol prikazani:

 

  • Fiksna vrstica stanja, ki vedno prikazuje bistvene informacije: čas, zunanjo temperaturo, stopnjo napolnjenosti pametnega telefona itd.
  • Veliko prilagodljivo območje, na katerem je mogoče prikazati navigacijo v formatu 3D, upravljati informacijsko-razvedrilni sistem in nastaviti gradnike za neposreden dostop do določenih funkcij, ki so lahko poljubno nameščeni na zaslonu v različnih velikostih To območje ponuja več strani, na katerih je mogoče podvojiti vsebino in prikazati do 16 gradnikov na stran, do katerih lahko uporabnik enostavno dostopa tako, da jih s konico prsta premika po zaslonu, podobno kot pri pametnem telefonu ali tabličnem računalniku.
  • Fiksna upravljalna vrstica za hiter in enostaven dostop do uvodne strani zgornjega zaslona, telefona, glavnih nastavitev vozila itd.
  • Neposreden dostop do upravljalnih stikal za klimatizacijo na voznikovi in sovoznikovi strani.

 

Za bolj ergonomsko rabo lahko ta zaslon enostavno upravljamo tudi, kadar imamo komolec naslonjen na naslonjalu za roke. Ponuja privlačno grafiko in preprosto upravljanje glavnih funkcij vozila.

 

 

V salonu na štirih kolesih, povezanim z zunanjim svetom.

 

Novi Citroën C5 Aircross je opremljen z informacijsko-razvedrilnim sistemom Citroën zadnje generacije, ki zajema tudi povezljivo 3D-navigacijo in celovit avdio sistem. Do osem voznikov si lahko zanj ustvari osebni profil, v katerem so shranjene njihove najljubše radijske postaje, običajne destinacije, priljubljena nastavitev osrednjega zaslona na dotik itd.

 

Integracija pametnega telefona je popolnoma brezhibna zahvaljujoč brezžični povezavi, ki je združljiva s protokoloma Apple CarPlay in Android Auto. Prek povezave Bluetooth lahko imajo lahko potniki hkrati povezana dva pametna telefona. Površina za brezžično polnjenje s 15 W na sredinski konzoli je v nagnjenem položaju, da zagotavlja optimalno ergonomsko rabo. Površina je namreč tako domiselno umeščena, da uporabnik po vstopu v vozilo nanjo povsem spontano odloži pametni telefon, poleg tega pa je nagnjena pod idealnim kotom, da mu omogoča s telefona prebirati informacije, kadar vozilo miruje.

 

Sistem za prepoznavanje govora »Hello Citroën« prek navodil, ki mu jih posredujemo z naravnim glasom, nastavi temperaturo v notranjosti, zažene navigacijski sistem za vodenje do shranjenega cilja poti, izbere shranjeno radijsko postajo, sproži telefonski klic in še mnogo drugega.

 

Poleg tega novi C5 Aircross ponuja tehnologijo ChatGPT, ki jo je razvilo podjetje OpenAI in je neposredno integrirana v informacijsko-razvedrilni sistem. S tehnologijo ChatGPT Citroën predstavlja novo generativno orodje umetne inteligence, ki omogoča še bolj tekoče in naravno prepoznavanje govora ter zagotavlja še več udobja v vozilu z digitalnim pomočnikom, ki spodbuja inteligenten in interaktiven življenjski prostor ter olajšuje vsakodnevno življenje.

 

 

Boljša vidljivost za varnejšo vožnjo

 

Razširjeni prikazovalnik v višini oči: vsa nova vozila C5 Aircross so opremljena z 10-palčno digitalno instrumentno ploščo, ki jo je mogoče individualno nastaviti in je idealno umeščena. Pri nekaterih nivojih opreme je na voljo skupaj z razširjenim prikazovalnikom v višini oči, to je sistem za prikaz podatkov v višini oči s projekcijo skozi vetrobransko steklo v barvah in velikih dimenzijah. Virtualna tehnologija zagotavlja bolj sproščeno in umirjeno vožnjo, saj vozniku ni več treba odmakniti pogleda s cestišča, če želi pridobiti iskane informacije. Veliki prikazovalnik v višini oči, ki je za 30 % večji od zaslona v modelu C5 X, je mogoče nastaviti po višini, da omogoča brezhibno odčitavanje in zanj izbrati individualne nastavitve, da prikazuje zgolj tiste informacije, ki jih voznik želi.

 

Žarometi Citroën Matrix LED: udobje zase in za druge. Optimalna nočna vidljivost je ključni dejavnik udobja in varnosti pri vožnji. Novi C5 Aircross je lahko opremljen z žarometi Citroën Matrix LED. Vozniku omogočajo, da ob znižanju stopnje osvetljenosti ves čas vozi z dolgimi lučmi, ne da bi zaslepil druge udeležence v prometu. Vsak žaromet vsebuje 20 diod LED, ki se samodejno vklopijo ali izklopijo glede na zaznana druga vozila, pri čemer se svetlobni snop maksimalno natančno prilagodi, da vozniku vozila C5 Aircross zagotovi optimalno vidljivost brez nevarnosti, da bi oviral druge udeležence v prometu. Posebej izpopolnjen sistem Citroën Matrix LED zazna prometne znake in zmanjša jakost odboja svetlobe, da voznika vozila C5 Aircross ne zaslepi odsev svetlobe njegovih žarometov.

 

 

C-SUV z najbolj prostornim zadnjim delom, zasnovan za družine

 

Novi C5 Aircross, ki ostaja zvest genom znamke, je bil zasnovan za dolga potovanja z družinskimi člani, ki bodo odslej bolj enostavna in bolj udobna. Zavoljo velike medosne razdalje, ki dosega 2,78 metra, novi C5 Aircross ponuja tako veliko prostora v notranjosti, da je v svojem segmentu za vzor drugim in se v tem odločno razlikuje od svojega predhodnika. To še posebej velja za zadnje sedeže, kjer je v predelu kolen na voljo toliko prostora kot v legendarnem modelu C5 X oziroma kar 51 mm več kot pri vozilu C5 Aircross prejšnje generacije. Tudi visokim potnikom bo zelo udobno, saj je v drugi vrsti sedežev za 68 mm več prostora za glavo kot v prejšnjem modelu. Naslonjala sedežev je mogoče nagniti v razponu od 21° do 33°, kar še poveča občutek potovanja v udobnem razredu.

 

Še ena novost vozila C5 Aircross druge generacije je sredinski naslon za roke z dvema nosilcema za kozarec in dvema odlagalnima površinama za pametne telefone. Slednje je mogoče polniti prek dveh vtičnic USB-C na zadnji strani sredinske konzole, kjer se nahaja tudi 12-voltna vtičnica. Tudi potnika na sprednjih sedežih imata na voljo dve vtičnici USB-C in 12-voltno vtičnico na sprednji strani sredinske konzole (tretja 12-voltna vtičnica se nahaja v prtljažniku).

 

Vsi potniki, tako na prednjih kot zadnjih sedežih, pa bodo zagotovo cenili tudi svetlobo, ki jo zagotavlja velika panoramska steklena streha (1.069 × 720 mm). Sprednji del strehe je mogoče električno odpreti, da se lahko potniški prostor dobro prezrači in ob tem daje občutek svobode. Streho je mogoče v celoti zakriti z električnim senčnikom.

 

Zahvaljujoč večenergijskemu konceptu konstrukcijske platforme Stellantis STLA Medium in učinkovitemu dizajnu ponuja novi C5 Aircross enega najbolj prostornih prtljažnikov v svojem segmentu, ki je pri vseh tipih motorjev povsem enak: od 565 dm3 (651 litrov vode) z nameščenimi zadnjimi sedeži do 1.668 dm3 pri zloženi zadnji sedežni klopi. Zaradi dejstva, da imata priključna hibridna in električna izvedenka povsem enako prostornino prtljažnika, se v primerjavi s tekmeci uvršča v sam vrh ponudbe.

 

Prostornino prtljažnika je mogoče prilagoditi specifičnim potrebam, saj so naslonjala zadnjih sedežev nastavljiva in deljiva v razmerju 40/20/40. Polica prtljažnega prostora je razdeljena na dva dela za lažji dostop do prtljažnika. C5 Aircross je lahko opremljen z motoriziranimi prtljažnimi vrati za prostoročno odpiranje in zapiranje.

 

Dno prtljažnika je mogoče nastaviti na dve različni višini. V spuščenem položaju je pod dnom še 75 litrov prostora za shranjevanje. Dodatna odlagalna mesta, ki skupaj obsegajo skoraj rekordnih 40 litrov za ta segment, so razporejena po celotni potniški kabini, od velikega predala za drobnarije spredaj, v katerega lahko odložimo 1,5-litrsko steklenico, do predalov v zadnjih vratih in velikega prostora pod sprednjo sredinsko konzolo.

 

 

  1. TEHNOLOGIJA ZA RAZŠIRJENO BREZSKRBNOST

 

Tehnologije za poenostavitev življenja

 

Pester izbor vgrajenih tehnologij novega C5 Aircross dopolnjujejo Citroënovi sistemi za pomoč pri vožnji in parkiranju zadnje generacije, ki so na najvišji ravni strokovnega znanja znamke. Paket Drive Assist 2.0 na primer zagotavlja izjemno udobje in varnost pri vožnji, saj omogoča avtonomno vožnjo 2. stopnje. Vključuje zlasti naslednje funkcije:

 

  • Polsamodejna menjava voznega pasu. Funkcija, ki je na voljo od hitrosti 70 km/h dalje na hitrih cestah ali avtocestah, sproži samodejno menjavo voznega pasu, kadar je aktivirana. Potem ko preveri, da ni nobenih ovir, od voznika zahteva, da menjavo potrdi s preprostim pritiskom na gumb »OK« na volanu.
  • Opozorilnik na promet za vozilom. Kadar je vklopljena vzvratna prestava, funkcija opozarja voznika na bližajoče se ovire (pešce, kolesarje, vozila, tovornjake, motorna kolesa) v mrtvem kotu vozila s pomočjo zadnjih kotnih radarskih merilnikov.
  • Kamera za nadzor voznika. Ena kamera nenehno spremlja voznikove oči, druga pa smer vozila, zlasti če vozilo zapelje s svojega voznega pasu. Ko zazna nevarnost, se sproži zvočni in svetlobni signal.
  • Razširjeni nadzor mrtvih kotov. Sistem namesto ultrazvočnih senzorjev z dometom le nekaj metrov uporablja radar z dometom do 75 m.

 

VisioPark 360°, odvisno od nivoja opreme. Sistem VisioPark zajema kamero, ki se poleg osmih zaznaval ovir sproži takoj, ko je vklopljena vzvratna prestava. Sistem na osrednjem zaslonu prikaže sliko območja za vozilom, pri čemer lahko izbira med tremi načini: normalni s črtami za vodenje, panoramski 180-stopinjski pogled ali rekonstruirana slika iz ptičje perspektive. VisioPark 360° deluje v povezavi s štirimi kamerami z osmimi zaznavali ovir, da omogoči 360-stopinjski pogled na neposredno okolico vozila.

 

Motorji: večja zmogljivost za več svobode

 

Raznolika paleta motorjev za novo vozilo C5 Aircross ponazarja Citroënovo strategijo večenergijskih konceptov, ki zadovoljuje raznolike potrebe in širok spekter uporabe evropskih kupcev, saj jim omogoča, da se sami odločijo, in jim pomaga pri njihovem hitrem prehodu na elektrifikacijo.

 

C5 Aircross Hybrid 145 Automatique: vstop v elektrifikacijo

 

Hibridna 48-voltna tehnologija hkrati zagotavlja izjemno enostavno uporabo – brez polnjenja, velik doseg z več kot 950 km v kombiniranem ciklu WLTP – ter možnost občutnega zmanjšanja emisij CO2 in porabe goriva ter s tem stroškov uporabe. V mestu lahko novi C5 Aircross Hybrid 145 v električnem načinu prevozi skoraj polovico vseh poti.

 

Tehnologija združuje trivaljni 1,2-litrski turbo motor nove generacije s 136 konjskimi močmi (100 kW), ki je bil razvit posebej za hibridne aplikacije, in sinhroni električni motor s trajnimi magneti z 12 konjskimi močmi (9 kW – največja moč 28 KM/21 kW), ki ga napaja baterija (0,9 kWh) pod voznikovim sedežem. Električni motor je vgrajen neposredno v novi 6-stopenjski samodejni menjalnik eDCS z dvojno sklopko.

 

Upravljanje obeh motorjev je popolnoma samodejno in pregledno za voznika. Med pospeševanjem pri nizki hitrosti električni motor podpira motor z notranjim zgorevanjem. Pri enakomerni hitrosti oba motorja sodelujeta, da zagotovita optimalno porabo goriva. V mestu in med izvajanjem manevrov lahko novi C5 Aircross Hybrid 145 deluje v 100-odstotnem električnem načinu, če to omogoča stopnja napolnjenosti baterije. Slednja se med upočasnjevanjem samodejno polni.

 

Z vsemi temi lastnostmi novi C5 Aircross Hybrid 145 porabi približno 15 % manj goriva kot bencinska različica brez hibridne tehnologije, po zaslugi natančne aerodinamike pa 4 % manj kot C5 Aircross Hybrid 145 prejšnje generacije.

 

 

C5 Aircross Plug-in Hybrid 195 Automatique: več električnega dosega in prevoženih km pri bencinskem pogonu

 

S priključno hibridno tehnologijo je novi C5 Aircross prešel na višjo raven, saj postavlja nova merila v svojem segmentu glede udobja pri uporabi. V povprečju* ponuja 86 km električnega dosega oziroma 33 % več kot C5 Aircross prejšnje generacije in celo več kot 100 kilometrov v mestu! Velika 55-litrska posoda za gorivo (oziroma 28 % večja) mu omogoča kar 650 kilometrov skupnega dosega na avtocesti.

 

Priključna hibridna tehnologija novega vozila C5 Aircross združuje štirivaljni 1,6-litrski turbo motor s 150 konjskimi močmi (110 kW) in električni motor z 92 kW (125 KM), ki ga napaja 21 kWh baterija, nameščena v podu na sredini vozila, tako da skupna moč znaša 195 konjskih moči (143 kW). Električni motor je vgrajen v novi 7-stopenjski samodejni menjalnik eDCS z dvojno sklopko.

 

Oba motorja lahko delujeta skupaj ali ločeno, odvisno od voznih razmer in voznikovih potreb. Voznik lahko izbira med tremi načini vožnje: hibridnim ali privzetim načinom, ki samodejno upravlja delovanje obeh motorjev in daje prednost električni energiji, kadar je to mogoče, da zmanjša porabo goriva in emisije; električnim načinom za 100-odstotno električno delovanje, dokler to omogoča napolnjenost baterije in do hitrosti 135 km/h; in športnim načinom, pri katerem električni motor podpira motor z notranjim zgorevanjem za največjo zmogljivost, ki je izboljšana po zaslugi posebnih nastavitev pedala za pospeševanje, menjalnika in volana.

 

Novi Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid 195 ponuja najboljše iz obeh svetov: doseg in zmogljivost, ki zagotavljata popolno brezskrbnost na dolgih potovanjih in brezemisijsko mobilnost v vsakodnevnem življenju. Po zaslugi več kot 100 km električnega dosega v mestu mnogim uporabnikom ne bo treba vsak dan polniti baterije. Polnjenje poteka zelo hitro: 5 ur 15 minut za polnjenje od 0 do 100 % na polnilnici WallBox 7,4 kW s serijskim vgrajenim polnilnikom 3,7 kW in zgolj 2 uri 55 minut z opcijskim vgrajenim polnilnikom 7,4 kW.

 

Citroën ë-C5 Aircross: do 680 km električnega dosega

 

Prilagodljivost konstrukcijske platforme STLA Medium znamki Citroën omogoča, da lahko v svojo ponudbo vključi vrsto električnih pogonskih sklopov, ki izpolnjujejo različne potrebe evropskih kupcev glede ključnih meril, kot so zmogljivost, doseg, hitrost polnjenja ter stroški nabave in obratovanja.

 

Za novo vozilo ë-C5 Aircross sta na voljo dva 100-odstotno električna motorja:

  • 210 Standard Range, z dobro uravnoteženim in cenovno dostopnim motorjem z 210 KM/157 kW v kombinaciji z baterijo s kapaciteto 73 kWh, ki omogoča 520 km* dosega.
  • 230 High Range, prilagojen dolgim vožnjam, z izjemnim dosegom 680 km*, motorjem z močjo 230 KM/170 kW in baterijo s kapaciteto 97 kWh.

 

Voznik lahko izbira med tremi načini vožnje. Privzeto je nastavljen normalni način, pri katerem sta moč in navor rahlo zmanjšana, ko je pedal za pospeševanje pritisnjen od 0 do 70 %, nad 70 % pa sta na voljo celotna razpoložljiva moč in navor. Način Eco zagotavlja optimalni doseg z zmanjšanjem učinkovitosti ogrevanja in klimatizacije ter moči in navora, ki ostaneta po potrebi v celoti na voljo s funkcijo »kick-down«. Športni način pa omogoča 100-odstotno moč in navor v vsakem trenutku ter posebne nastavitve za pedal za pospeševanje, volan in menjalnik za največjo zmogljivost.

 

Tristopenjski sistem regenerativnega zaviranja optimizira porabo kinetične energije vozila za polnjenje baterije. Voznik lahko z upravljalnima ročicama za volanom izbere eno od treh stopenj sile upočasnjevanja (-0,6 m/s2, -1,2 m/s2 ali -1,8 m/s2), kar ustreza trem stopnjam polnjenja. Dva načina z najvišjo stopnjo upočasnjevanja – in s tem najvišjo stopnjo polnjenja – samodejno vklopita zavorne luči.

 

Citroën ë-C5 Aircross je lahko opremljen s toplotno črpalko, ki zagotavlja idealno temperaturo v potniškem prostoru, pri tem pa porabi bistveno manj energije kot običajni ogrevalni sistem. Ko se na primer zunanja temperatura spusti pod ničlo, se zaradi energije, prihranjene z uporabo toplotne črpalke, doseg vozila poveča za 25 km. Za ë-C5 Aircross so na voljo tudi ogrevani sedeži in ogrevan volan, ki zagotavljajo optimalno udobje in hkrati omejujejo porabo energije.

 

Povezljivi navigacijski sistem v vozilu C5 Aircross vključuje načrtovalnik poti EV Trip Planner, ki načrtuje najučinkovitejšo pot do želenega cilja na podlagi številnih dejavnikov, ki se sproti posodabljajo: razdalja, stanje napolnjenosti baterije ob odhodu (SOC), omejitve hitrosti, vrsta ceste, nakloni, promet, razpoložljiva polnilna mesta itd. v načrt samodejno vključi tudi vsa potrebna polnjenja in predlaga najbolj zmogljive polnilnice, da optimizira čas potovanja. Aplikacija e-ROUTE za pametne telefone je na voljo tudi za tiste, ki nimajo povezljive 3D-navigacije.

 

Citroën ë-C5 Aircross ponuja najbolj zmogljivo polnjenje v svojem segmentu za optimalno enostavno uporabo. Serijsko je opremljen s trifaznim polnilnikom z močjo 11 kW, od leta 2026 pa bo lahko proti doplačilu opremljen tudi s trifaznim enosmernim polnilnikom z močjo 22 kW za izjemno hitro polnjenje, tako da bo lahko v samo desetih minutah povrnil do 160 km dosega.

Čas polnjenja od 20 % do 80 % s serijskim 11 kW vgrajenim polnilnikom je še posebej konkurenčen.

  • Citroën ë-C5 Aircross 210 Standard Range: 6 ur 45 minut na enofazni polnilnici WallBox s 7,4 kW, 4 ure in pol na trifazni polnilnici WallBox z 11 kW in 30 minut na ultra hitri polnilnici s 160 kW.
  • Citroën ë-C5 Aircross 230 Long Range: 8 ur 55 minut na enofazni polnilnici WallBox s 7,4 kW, 6 ur in pol na trifazni polnilnici WallBox z 11 kW in 27 minut na ultra hitri polnilnici s 160 kW.

 

Od leta 2026 bodo vozila ë-C5 Aircross, ki bodo opremljena z dvosmernim vgrajenim polnilnikom z močjo 11 kW ali 22 kW, lahko uporabljala tehnologijo V2L (Vehicle-to-Load). Ta električnemu vozilu omogoča, da z električno energijo oskrbuje zunanje naprave, s čimer se avtomobil spremeni v mobilni in prilagodljivi vir energije. Tehnologija V2L je še posebej uporabna v primerih, ko je dostop do vira energije omejen, na primer na potovanjih ali pri dejavnostih na prostem. Predstavljajte si, da bi lahko med piknikom neposredno iz avtomobila napajali prenosni računalnik, napolnili električno kolo ali celo manjši hladilnik.

 

 

 

 

Novi C5 Aircross izraža kakovost strokovnega znanja »made in France«

 

Oblikovanje in razvojna zasnova novega C5 Aircross sta potekali v Franciji, sestavljajo pa ga v Citroënovi zgodovinski tovarni v Rennesu (Bretanja). V želji po dolgotrajni uporabi in zmanjšanju ogljičnega odtisa so prevleke sedežev izdelane iz recikliranih tkanin. Novi C5 Aircross vsebuje 160 kg recikliranih kovin in 47 kg reciklirane ali biološko pridobljene plastike.

 

Svetla plastika odlagalnih mest v vratih in na konzoli vsebuje 20 % lokalno predelanih poganjkov vinske trte iz ekoloških vinogradov v Burgundiji. Poganjke vinske trte po trgatvi običajno sežgejo. Novi Citroën C5 Aircross je prvi avtomobil na svetu, ki ima v svojo zasnovo vključene poganjke vinske trte. Na splošno je v vozilu C5 Aircross uporabljenih 47 kg reciklirane plastike ali plastike iz bioloških virov, 160 kg recikliranih kovinskih delov in 20 % pnevmatik. C5 Aircross ne vsebuje usnja, uporaba kroma pa je zelo omejena.

 

Še en primer francoskega strokovnega znanja: 97 kWh baterijo vozila ë-C5 Aircross Long Range izdelujejo v giga tovarni ACC v Douvrinu (francoska regija Nord). Baterijski sklop (73 ali 97 kWh) sestavljajo neposredno v tovarni v Rennesu. Električni pogonski modul (EDM) je zasnovan in izdelan v Franciji (v kraju Tremery) v skupnem podjetju NPE. Električni motor e-Powertrain je sinhroni motor s stalnim magneti, ki ga proizvaja skupno podjetje STL-NIDEC v Trémeryju (Francija). Zdaj je na voljo nova generacija motorja z večjo močjo in izboljšano učinkovitostjo. Inverter, ki je nameščen med baterijo in električnim motorjem, pa izdeluje in proizvaja Stellantis v Valenciennesu (Francija).

 

*Vrednosti kombiniranega cikla WLTP so v fazi pridobitve homologacije.