Prenovljeni C5 Aircross Mild Hybrid
Hibridna tehnologija je popolnoma prilagojena vsestranskosti vozila C5 Aircross. Z zgolj 129 grami emisij CO2/km po kombiniranem ciklu WLTP bo imela izvedenka C5 Aircross Hybrid 136 za kar 15 odstotkov nižje emisije CO2 kot enakovredna neelektrificirana bencinska izvedenka. Za hibridno izvedenko bo potrebno odšteti malo več kot za dizelsko izvedenko z enakovrednim motorjem, vendar bodo njene emisije CO2 skoraj 12 odstotkov nižje. Pogonski sklop Hybrid 136 je še posebej privlačen za SUV model C5 Aircross, ki na trgu izstopa po edinstveni oblikovni zasnovi, legi na cesti in seveda tudi po svojem udobju in modularni notranjosti.
Hybrid 136 bo dopolnil elektrificirano ponudbo modela C5 Aircross, kjer je trenutno na voljo že priključni hibrid 225. Nov pogonski sklop pa bo pospešil Citroënovo strategijo elektrifikacije, kjer je trenutno na voljo že 10 modelov, od hibridnih, priključnih hibridnih pa vse do 100-odstotno električnih izvedenk. Vse od vozila Ami do modela C5 X, od osebnih do lahkih gospodarskih vozil, pri čemer je cilj vsakega ponuditi rešitev, ki je prilagojena potrebam stranke.
PODROBNOSTI NOVE TEHNOLOGIJE HYBRID 48V
Tehnologija Hybrid 48V omogoča optimalno trajanje vožnje brez emisij bodisi s kombiniranim bodisi 100-odstotno električnim pogonom. To zagotavlja več udobja v vožnji, nižjo porabo goriva in manjše emisije CO2. Lahka in kompaktna hibridna tehnologija zajema naslednje sestavne dele:
· Nova generacija bencinskega motorja 1.2 PureTech, ki je bil razvit posebej za hibridni pogon (40 odstotkov novih delov), vsebuje trivaljno tehnologijo, ima 1199 cm3 prostornine, razvije 136 konjskih moči (100 kW) pri 5500 vrt/min in 230 Nm navora pri 1750 vrt/min. K njegovi zmogljivosti in vzdržljivosti prispevata turbokompresor s spremenljivo geometrijo in zobati jermen. Motor ustreza zahtevam emisijskega standarda Euro 6.4 in deluje po Millerjevem ciklu, kar mu zagotavlja izboljšan toplotni izkoristek in nižje emisije CO2.
· Sinhroni električni motor s trajnimi magneti lahko razvije največjo moč 21 kW (28 KM) in kar 55 Nm navora. Po njegovi zaslugi lahko C5 Aircross deluje v 100-odstotno električnem načinu. Kadar so zahteve po navoru nizke, pri nizkih hitrostih, pri izvajanju manevrov ali upočasnjevanju pomaga motorju z notranjim zgorevanjem pri zagonu. Poleg tega med upočasnjevanjem deluje tudi kot generator polnjenja baterije, hkrati pa zmanjšuje obrabo zavor.
· Jermenski zaganjalnik z 48-voltnim napajanjem omogoča hiter in odziven zagon motorja z notranjim zgorevanjem.
· Nov elektrificirani menjalnik ë-DCS6 s šestimi prestavami in dvojno sklopko brez prekinitve navora je bil zasnovan za to hibridno tehnologijo. Prestavljanje je krajše, vožnja udobnejša, v menjalnik pa so vgrajeni električni motor, inverter in računalnik, zato je tudi pod pokrovom motorja na voljo več prostora.
· 48-voltna litij-ionska baterija z razpoložljivo kapaciteto 432 Wh je nameščena pod prednjim levim sedežem, kar ne vpliva na prostornino prtljažnika ali prostor za potnike.
· Poleg tega se del električne energije, ki jo proizvede 48-voltni električni motor, s pomočjo pretvornika napetosti, pretvori v 12-voltno napetost za napajanje opreme vozila, tako da obstajata dve ločeni električni omrežji.
C5 AIRCROSS HYBRID 136 Ë-DCS6: ENOSTAVEN DOSTOP DO ELEKTRIČNE MOBILNOSTI
S tem novim hibridnim pogonskim sklopom Citroën ponuja novo elektrificirano alternativo, ki nudi izredno udobje v električni vožnji, zagotavlja prihranke pri gorivu in zmanjša emisije CO2. Tehnologija Hybrid 48V optimizira zmogljivost in porabo goriva modela C5 Aircross in mu v primerjavi z bencinskim motorjem PureTech 130 EAT8 zagotavlja prihranek pri gorivu v povprečju za 1 l/100 km (ali 15 %).
Poleg tega pozitivno vpliva tudi na emisije CO2, ki so v primerjavi z bencinskim motorjem PureTech 130 S&S EAT8 za 15 % nižje (ali 20 g). Oba motorja, električni in na notranje zgorevanje, delujeta skupaj ali ločeno, samodejno in brez voznikovega posredovanja. Pri naglem pospeševanju električni motor omogoča dodatnih 9 kW (približno 12 konjskih moči), s čimer zagotavlja dinamične pospeške. Z baterijo, ki se samodejno napolni, medtem ko vozilo upočasnjuje, ta novi pogonski sklop omogoča še bolj udobno vsakodnevno uporabo in bo všeč vsem, ki želijo voziti na elektriko, brez da bi jim bilo treba skrbeti za polnjenje.
ŠE NAPREJ VZORNIK NA PODROČJU UDOBJA V VOZILU
C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 ohranja vse elemente udobja v vozilu, značilne za C5 Aircross kot so vzmetenje in sedeži Citroën Advanced Comfort®, prostornost in modularnost, enake možnosti za individualizacijo podobe in enake nivoje opreme (Feel Pack, Shine in Shine Pack).
Za zagotavljanje bolj enostavne in brezskrbne uporabe novega pogonskega sklopa je tudi digitalna instrumentna plošča nadgrajena. Vozniku omogoča neposreden pregled nad vsemi informacijami za vožnjo s hibridnim pogonom, ne da bi mu bilo treba pogled odvrniti s ceste:
- števec hitrosti v modri barvi označuje 100-odstotno električno vožnjo,
- informacije o pretokih delovanja hibridnega motorja,
- stopnja napolnjenosti baterije,
- način vožnje prek indikatorja moči (Charge, Eco, Power),
- odstotek razdalje prevožene z električnim pogonom v danem trenutku ali v povprečju.